Senin, 30 Januari 2012

Artikel 2 (Bibit Suhatmady)











BRIDGING CRITICAL DISCOURSE ANALYSIS 
TO LANGUAGE TEACHING 

Bibit Suhatmady 
Universitas Mulawarman 

Abstract: The collaboration between the theory of classroom discourse and critical discourse analysis (CDA) has an importance contribution to the development of both theories. This collaboration prospectively contributes to the occurrence of a developing critical classroom discourse analysis (CCDA) theory. Hence, the idea of bridging CDA to language class is one of a significant contribution to the development of CCDA theory. This article presents the metamorphosis of classroom based analysis from the classroom interaction analysis (CIA) to classroom discourse analysis to critical classroom discourse analysis (CCDA) and the concepts of language teaching and language learning. 

Keywords: CDA, CIA, CCDA, Language Teaching, Language Learning

Abstrak: Kolaborasi antara teori wacana kelas dan analisis wacana kritis (AWK) memiliki kontribusi penting bagi pengembangan kedua teori. Kolaborasi ini secara prospektif memberikan kontribusi terhadap terjadinya pengembangkan teori analisis wacana kelas kritis (AWKK). Oleh karena itu, gagasan untuk menjembatani AWK kelas bahasa adalah salah satu kontribusi yang signifikan bagi perkembangan teori AWKK. Artikel ini menyajikan metamorfosis analisis berbasis kelas dari analisis interaksi kelas (AIK) menjadi analisis wacana kelas kemudian menjadi analisis wacana kritis kelas (AWKK) dan konsep pengajaran bahasa dan pembelajaran bahasa. 

Kata Kunci: AWK, AIK, AWKK, Pengajaran Bahasa, Pembelajaran Bahasa

...

CLICK menuju DAFTAR ISI   atau bisa menuju ADI, bisa juga menuju  AMBARA

Tag CDA, CIA, CCDA, Language Teaching, Language Learning

Tidak ada komentar:

Posting Komentar