CUBIC CURRICULUM TEACHING AND LEARNING STRATEGies for THE IMPROVEMENT OF STUDENTS’ eNGLISH ACHIEVEMENT
Fitrotul Mufaridah
Universitas Muhammadiyah Jember
Abstrak: Pembelajaran bahasa Inggris di sekolah dasar membutuhkan strategi yang tepat. Strategi pembelajaran cubic curriculum menawarkan strategi melalui tiga pokok dimensi. Dimensi pertama adalah subjek pembelajaran, dimensi kedua adalah isu penting yang ingin dikembangkan untuk peningkatan kualitas diri siswa, dan dimensi ketiga adalah kegiatan pembelajaran yang melatih siswa untuk bisa mandiri, bekerja dalam tim, mengamati dan menemukan hal baru; menirukan sambil mempraktikkan dengan penuh tanggung jawab.
Kata kunci: cubic curriculum, strategi pembelajaran, pretasi
Abstract: Learning English in primary schools require an appropriate strategy. Cubic curriculum learning strategies offers strategies through three principal dimensions. The first dimension is the subject of learning, the second dimension is an important issue to be developed to increase students' self quality, and the third dimension is the learning activities which train students to be independent, working in teams, observing and discover new things; doing as he practiced with full responsibility
Keywords: cubic curriculum, learning strategy, achievement
...
Tag cubic curriculum, learning strategy, achievement
Tidak ada komentar:
Posting Komentar